Wat is content marketing?

Content marketing is het creëren en delen van waardevolle, relevante en constante inhoud. Een marketingtechniek die een duidelijk gedefinieerde doelgroep aantrekt met als doel: conversie. Contentmarketing wordt steeds vaker verkozen boven traditionele vormen van reclame. Het vergt echter wel een hele andere aanpak. Waar je bij traditionele reclame jouw eigen producten of diensten centraal stelt, ga je bij content marketing aan de slag met de problemen en vragen van jouw doelgroep. Wij ontwerpen voor jouw bedrijf een content strategie waarmee jij relaties en vertrouwen opbouwt met je publiek en deze omzet naar converterende contacten.

 

Content marketing strategieHet ontwikkelen van een content marketing strategie

Als eerste analyseren we jouw doelen. Wij willen helder krijgen wat jij wilt bereiken. Als je op zoek bent naar snelle zichtbaarheid en naamsbekendheid is content marketing bijvoorbeeld niet de juiste manier. Dan verwijzen we je graag door naar zoekmachine adverteren. Nadat we de doelen hebben bepaald maken we een doelgroepanalyse. Met wie wil je communiceren? En waar bevindt jouw doelgroep zich? We segmenteren de doelgroep als deze te groot of te heterogeen is. Vervolgens gaan we op zoek naar jouw verhaal en het probleem dat jij oplost voor de klant. Met de geformuleerde boodschap bepalen we de juiste middelen en gaan we van start met de content creatie!

 

Content creatie met een SEO bril

Content is een breed begrip. Je kunt denken aan webteksten, maar bijvoorbeeld ook aan video’s en infographics. Wij van Dare to be Found zijn het broertje van onder andere ontwerpbureau Dare to Design. Samen met hen creëren wij content. Wij de teksten, zij het ontwerp of de video. Daarmee houden wij continue rekening met nieuwe trends. De manier waarop content wordt gecreëerd en wordt verspreid verandert snel door betere technieken. Zo moet content snel te laden zijn op een mobiel, is videocontent belangrijker dan ooit en is typografie relevanter geworden. Mooie content is alleen effectief als deze ook gevonden wordt. Het is dus belangrijk om de gemaakt content ook met een SEO bril te bekijken. Is de content geschikt voor het relevante zoekwoord? Zijn de metagegevens allemaal optimaal ingevuld? Of is de indeling op een prettige manier samengesteld waardoor Google met zijn algoritme Panda de pagina optimaal waardeert.

Wil jij een content strategie waarmee jij je doelgroep bereikt? Wil je knallen met content die wordt gezien en gedeeld? Neem contact op. Dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn om jouw doelgroep zo efficiënt mogelijk te benaderen.

Aan de slag