Remarketing in Adwords

24-01-2017



Remarketing is het tonen van advertenties aan personen die online al in aanraking zijn gekomen met het betreffende product of de dienst op jouw website. Remarketing in Adwords zorgt ervoor dat de advertenties (beeld of tekst) aan de juiste personen worden getoond. Dit kan bijvoorbeeld iemand zijn die een product heeft toegevoegd aan een winkelwagen, maar vervolgens is weggegaan zonder een aankoop te doen in de webshop. Herkenbaar probleem? Lees de oplossing hieronder.

Remarketing inzetten

Remarketing in AdwordsEen websitebouwer geeft een tag mee aan jouw website. Vervolgens worden bezoekers per product/dienstpagina ‘gebrandmerkt’ vanuit hun cookie-ID. Vanaf dit punt ontstaan er lijsten in jouw Google Adwords omgeving met prospects (remarketinglijst). Via een advertentie wordt daarom een zeer specifieke doelgroep bereikt. Normaal gesproken zal een advertentie aan iedereen worden getoond en kost dit erg veel geld. Remarketing is een manier om efficiënter met je marketingbudget om te gaan. Remarketing kan ingezet worden bij Google Analytics en de verschillende Google Adwords-mogelijkheden zoals:

  • Zoeknetwerk;
  • Display omgeving;
  • Google Shopping.



Voordelen van remarketing in Adwords:

  • Remarketing kan hoger scoren dan een campagne in het Google zoeknetwerk omdat de prospect al een keer interesse heeft getoond.
  • Je kunt op productlevel targeten.
  • Remarketing is een van de voordeligste manieren om winstgevend te adverteren.
  • Aanvullend bereik & (conversie-)resultaat.
  • Budget kan naar wens worden ingesteld.

Wil je meer mogelijkheden weten van retargeting, lees hier meer over webtargeting en onze retargeting aanpak.


Los jouw conversieprobleem op

Met remarketing kun je mensen bereiken die jouw website al een keer hebben bezocht en weer zijn weggegaan. Zo kun je bezoekers bereiken die een product in hun winkelwagentje hebben geplaatst zonder af te rekenen. En mensen die het contactformulier op je website hebben bekeken, maar niet hebben ingevuld. Dit zijn potentiële klanten die met remarketing kunnen worden teruggelokt en is de kans op conversie groter. De laatste optie is het opnieuw bereiken van huidige klanten. Zij krijgen een aantal dagen een advertentie te zien met aanvullende producten op hun gekochte product. 

Heb jij een conversieprobleem en krijg je mensen maar niet actief? Met remarketing kun je jouw conversie verhogen en zet je efficiënt je marketingbudget in. Neem nu contact op voor meer informatie of hulp met jouw conversie. Wil je ook met Google Shopping aan de slag? Lees hier alles wat je moet weten over Google Shopping

Wij delen graag onze kennis. Jij ook? Deel deze blog met jouw connecties: