Retargeting campagne

Retargeting is het tonen van advertenties aan personen die online al in aanraking zijn gekomen met het betreffende product of de dienst op jouw website. Er zijn twee manier van retargeting om deze bezoeker opnieuw naar jouw website te lijden. Dit kan middel van webtargeting en facebooktargeting.

retargeting campagneWebtargeting

Er zijn verschillende manieren om webtargeting in te zetten. De meest gebruikte manier is om Google ervoor te laten zorgen dat zij de advertenties (beeld of tekst) tonen aan de juiste personen. Deze manier van webtargeting, wordt ook wel Google Remarketing genoemd. Dit kan bijvoorbeeld iemand zijn, die een product heeft toegevoegd aan een winkelwagen en vervolgens is weggegaan zonder een aankoop te doen in de webshop.

Remarketing heeft een aantal voordelen. Een Remarketing campagne kan net zo goed scoren als een campagne in het zoeknetwerk. Het is een van de meest voordeligste manieren om winstgevend te adverteren. Dit mede doordat de mensen die je bereikt al een keer op jouw website zijn geweest en /of een product hebben bekeken op de website. En het budget kan zelf bepaalt worden. 

Wil je meer lezen over remarketing in Adwords? Wij hebben hier een blog over geschreven. 

Onze retargeting aanpak

In overleg met jou bepalen we wie er bereikt moet worden door middel van de retargeting campagne. Vervolgens wordt er bepaald wat voor soort advertenties er gebruikt moet worden om zo de hoogste conversie behaald kan worden. Als dit is bepaald zal de websitebouwer een tag meegeven aan jouw website. En wordt elke bezoeker gebrandmerkt. 

Vervolgens ontstaan er lijsten met verschillende soorten bezoekers. Aan de hand van de strategie die is bedacht, wordt de remarketinglijst gekozen, van de groep mensen waarop de campagne moet worden gericht. Op deze manier wordt er zeer effectief omgegaan met het marketingbudget, want je richt je met de remarketing campagne op een zeer specifieke doelgroep.

Schakel ons in