Retargeting: ook inzetbaar voor Facebook

25-10-2016



Voordat je gaat slapen kijk je nog even snel op Facebook. En in de ochtend check je meteen je status voordat je naar werk gaat. Herkenbaar? Bijna 10 miljoen Nederlanders zitten op Facebook. Met al die gebruikers is het nog steeds het meest gebruikte social media platform. Voor bedrijven een ideale kans om meer uit dit platform te halen. Facebook advertising kennen we al, maar er is veel meer mogelijk. Je kunt namelijk Facebook retargeting inzetten. Lees verder wat Facebook retargeting voor jouw business kan betekenen.

 

Wat is Facebook retargeting en hoe werkt het?

Facebook retargeting is de perfecte manier om mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Stel, iemand bezoekt jouw website maar verlaat deze vroegtijdig. Je wilt de persoon natuurlijk terughalen, maar hoe doe je dat? Deze persoon kun je gemakkelijk opnieuw bereiken via Facebook. De websitebezoeker logt in op zijn of haar Facebook account, scrollt door de feed en ziet vervolgens jouw advertentie. Hiermee richt je precies op de voorkeur van de persoon! Diegene bezoekt jouw website en kan het product alsnog afrekenen. Gebruik daarom deze kans en ga aan de slag met Facebook retargeting!

 

Een Facebook pixel aanmaken

In het advertentie-beheer kies je bijvoorbeeld voor de doelstelling conversie op website stimuleren. Je kunt nu een Facebook pixel aanmaken. Vraag aan je webdeveloper om het stukje code op je website te publiceren. Elke keer als een bezoeker op je website komt, wordt dit vastgelegd. Met deze informatie kan jij aan de slag met je Facebook retargeting campagne.

 

Aan de slag!

Zoals bij elke campagne moet je bepalen wat je doel en strategie is. Wie wil je bereiken? Wat voor producten en/of diensten wil je onder de aandacht brengen? Stel, je hebt een webshop en verkoopt damesschoenen. Je stelt je doel vast, namelijk het conversiepercentage verhogen. Het is interessant om bezoekers te benaderen die spullen in het winkelwagentje stoppen, maar uiteindelijk niet afrekenen. Misschien moesten ze er nog over nadenken, klapte hun laptop dicht of viel hun computer uit. Ook bezoekers die wel hebben afgerekend kun je benaderen met een specifieke actie. Oftewel, je kunt Facebook retargeting op verschillende manier inzetten. Bepaal wel van te voren je doelstelling en strategie. Vind je dit een lastig onderwerp? Geen probleem! Dare to be Found heeft ervaring met retargeting voor zowel Google als Facebook. We zetten dit graag in om jouw business een boost te geven. 

 

Wij delen graag onze kennis. Jij ook? Deel deze blog met jouw connecties: