SEO trends 2017

De wereld van online marketing is dynamisch. Ook in het jaar 2017 zijn er nieuwe ontwikkelingen rondom SEO. Dare to be Found houdt alle trends nauwlettend in de gaten. We zorgen dat deze nieuwe ontwikkelingen meteen worden toegepast in de SEO-strategie van onze klanten. Ben je benieuwd wat je kunt verwachten? We hebben de belangrijkste SEO trends 2017 voor jou op een rijtje gezet.

Zorg voor kwalitatief goede content

Het is misschien voor de hand liggend, maar Google wil kwalitatief sterke content. In 2017 zullen de eisen vanuit Google namelijk alleen maar hoger liggen. Door de kwaliteit te controleren, maakt Google gebruik van Rankbrain. Dit is een onderdeel van hun algoritme. Hiermee is Google steeds meer in staat om de context van een pagina beter te begrijpen zonder dat een keywoord vaak wordt gebruikt. Gebruik daarom topics in plaats van trefwoorden. Ga contextueel schrijven en gebruik zoveel mogelijk woorden die een relatie hebben met dit topic. Probeer bijv. een keywoord af te wisselen met synoniemen, zodat een tekst logisch in elkaar zit. Verplaats je dan ook in de zoeker. Wat wil de zoeker weten en kan ik in mijn tekst zijn of haar vraag beantwoorden? Het is kwaliteit boven kwantiteit. Maar houd er wel rekening mee dat het gemiddelde aantal woorden voor een nummer 1 positie inmiddels boven de 1200 woorden zit.

Reactie onderaan de pagina

Je zult je website regelmatig moeten voorzien van nieuwe content. Daarentegen hoef je niet constant nieuwe artikelen te publiceren. Google zal reacties op artikelen indexeren. Hierdoor omvat je artikel weer nieuwe content en wordt het meegenomen in de zoekresultaten. Interactie met je lezer is dus van belang. Zorg dat je onderaan de pagina een duidelijke tekstblok hebt. De lezer weet op deze manier dat ze kunnen reageren. Je kunt in je artikel ook een reactie uitlokken door het te vragen: Laat onder in de reacties weten wat je hiervan vindt. Let op dat de er geen links in de reacties mogen ontstaan zonder een zogeheten nofollow. Hiermee loop je het risico dat je een link geeft met kracht naar een slechte site. Google zal je hierdoor minder gaan waarderen.

Video wordt nóg belangrijker in 2017

Video marketing wordt in de online wereld steeds belangrijker. Mensen kijken steeds meer video op hun smartphone en lezen minder tekst. Daarnaast is Youtube na Google de grootste zoekmachine. De video’s op Youtube worden geïndexeerd. Het is daarom belangrijk voor je SEO-strategie om video’s te uploaden op je Youtube kanaal. Wanneer je de Youtube video in je webpagina opneemt, zorgt dat ervoor dat de pagina beter vindbaar is de zoekresultaten. Zorg er wel voor dat je Youtube pagina geoptimaliseerd is.

Lees hier hoe je jouw Youtube pagina moet optimaliseren

HTTPS van belang voor je ranking

Google had een aantal jaar terug al aangegeven dat HTTPS een van de belangrijkste elementen gaat worden om op te ranken. Websites die gebruik maken van HTTPS zijn beveiligd. Door de versleutelde verbinding kunnen data tussen website en websitegebruiker niet onderschept worden. Denk bijvoorbeeld aan een klant die een aankoop verricht op een webshop. Je wilt niet dat financiële gegevens in handen komen van anderen. Websites die alleen HTTP hebben zijn dus niet beveiligd. HTTPS wordt in 2017 belangrijker omdat Google Chrome vanaf januari de websitebezoeker meldt al dat de verbinding niet veilig is. Websites met een HTTP zullen dit gaan merken in hun conversie. Wil je graag overstappen naar een HTTPS? Dare to be Found kan hiervoor zorgen.

Ga voor linkearning

Backlinks zijn een belangrijke factor om te ranken in Google. Met het verzamelen van deze links moet je wel oppassen. Door de komst van Penguin 4.0 worden de links direct na het crawlen en indexeren van een pagina geanalyseerd. Door het uithalen van Linkbuilding trucjes kun je een penalty krijgen die zorgt voor een dalende positie en minder organisch verkeer. Dat wil je natuurlijk niet. Daarom blijft linkbuilden in 2017 belangrijk, maar wel op een veilig manier. Dit in samenhang met de juiste content en waar personen graag naar linken vanuit hun website. Wil je het linkbuilden liever uitbesteden? We pakken het voor je op en zorgen voor betrouwbare links.


Strategie met SEO trends 2017

Er zijn genoeg ontwikkelingen rondom SEO trends 2017. Het is noodzakelijk om deze trends nauwlettend in de gaten te houden en om door te voeren in je SEO-strategie. Dare to be Found neemt graag jouw SEO-strategie onder handen. Neem contact met ons op voor meer informatie.



Schakel ons in